Mindannyian érezzük, hogy a mai világban elengedhetetlen a marketing. Manapság viszont gyakran előkerül az a fontos kérdés, hogy vajon mennyi pénzt is kellene rá fordítanod? Ahogyan egyes filmeknél sem mindegy, hogy mekkora a produkciós költség, úgy a marketing esetében is érdemes óvatosan bánni a számokkal.
Az, hogy mennyit költesz, főként a céged nagyságától függ. Sok esetben nem könnyű meghatározni az ideális összeget, ezért nézzük meg közösen ezt a témát részletesebben. A Webáruház készítés árak csapata segíthet ebben is, illetve a webshop készítés során is fordulhatunk hozzájuk.
Hogyan támogathatja a marketing a vállalkozásod?
Marketing nélkül ma már szinte lehetetlen versenyben maradni. Ne felejtsd, a marketing nem azonos a közvetlen eladásokkal, sokkal inkább egy támogató szereplő, amely segít elérni az értékesítési célokat. Még mindig vannak, akik úgy gondolják, hogy a marketing csak pénzkidobás, de ezt az elképzelést egyre kevesebben osztják manapság.
Marketingeszközök, amikbe érdemes invesztálni
Az első számú eszköz, amivel a célcsoportot elérheted, a közösségi média hirdetések. Itt lehetőséged van közvetlen és személyes kapcsolatot kialakítani. A másik fontos eszköz a Google hirdetések. Bár lehet, hogy már hallottad, még mindig ez az egyik leghatékonyabb módszer arra, hogy az érdeklődők megtaláljanak. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás szintén elengedhetetlen, bár nehézkes és időigényes lehet.
Az influencer marketing területén sokan tapasztalták már, hogy mennyire fontos egy jól kiválasztott influencer, aki méltó módon képviselheti a márkádat. Rengeteg influencer közül választhatsz, de kezdetben érdemes kisebb szereplőkkel dolgozni, hogy tapasztalatot szerezz.
Üzenetküldő platformok, mint például a hírlevelek szintén hasznosak lehetnek, főleg webshopok számára. A személyes és jól időzített üzenetek segíthetnek abban, hogy ügyfeleid ne felejtsék el a márkádat.
Ha az offline marketing eszközökről van szó, mint például az óriásplakátok és szórólapok, ezek hasznosak lehetnek a márkaismertség növelésére egy adott környéken. Azonban országos szintű webshop esetén érdemes inkább online megoldásokkal próbálkozni.
Hogyan kalkuláld ki a marketing büdzsédet?
Ebben a témában nehéz konkrét összeget ajánlani, mert minden vállalkozás más és más. Ha újonnan léptél piacra, akkor célszerű bevételed 20-25%-át visszaforgatni a marketingedbe. Ha már régebb óta jelen vagy a piacon, akkor 5-10% is elegendő lehet. Természetesen, ahogy bővülsz és fejlődsz, a marketing szükségleteid is változnak.
Fontos, hogy mindig tervezz előre. Határozd meg, milyen csatornákon és hogyan szeretnéd elérni célcsoportodat.
Miért éri meg befektetni a marketingbe?
A marketing sok szempontból befektetés a jövődbe. Gondolj csak bele, ha reális és átgondolt stratégiát követsz a marketing tevékenységeid során, azzal megerősíted vállalkozásod jelenlétét a piacon. Az ügyfelek felismerik, és hosszú távon ez hozhatja a sikert.
Ha valóban különleges ajánlattal és tájékozott partnerséggel építed az online boltodat, biztosra veheted, hogy a vásárlók visszatérnek majd. Tehát nem érdemes félni a marketing költségektől, mert ezek a kiadások hosszabb távon megtérülnek.
Ez a cikk Mennyi pénzt szánj a marketingedre? először a Retromuzsika.hu. oldalunkon jelent meg.