in

Dr Farkas Levente András: jogász, egészségügyi menedzser és „kultinfluenszer” a TikTok-korszakban​

Ki Dr Farkas Levente András?

Dr Farkas Levente András jogász végzettségű, ügyvédként indult, majd egészségügyi és kulturális projekteket építő, erősen médiatudatos véleményformálóvá vált. A magyar közönség elsősorban közösségimédia-videóiból ismeri, ahol versekről, filozófiáról, művészetről és életvezetésről beszél, jellegzetes, komoly hangvétellel és direkten a kamerába nézve.​

Online jelenlét és tartalmai

Karrierje nagy ugrását a TikTok és más videóplatformok hozták, ahol rövid, gondolatébresztő videókkal – versek, idézetek, filozófiai kérdések – épített gyorsan növekvő közönséget. Tartalmaiban gyakoriak az önismereti, párkapcsolati és „hogyan legyünk műveltebbek” jellegű témák, amelyekkel egyszerre célozza a fiatalabb korosztályt és az idősebb, kultúrára nyitott nézőket.​

Kapcsolata a kultúrával és a múzeumokkal

Együttműködik kulturális intézményekkel, például a Magyar Nemzeti Múzeum Mátyás Király Múzeumi Központtal, ahol a „Kék cetli” és más projektek keretében a múzeumozást akarja élménnyé és érzelmileg átélhetővé tenni. Írásaiban és interjúiban a múzeumba járást szertartásként, „az élet ünnepléseként” mutatja be, hangsúlyozva a csend, a figyelem és a személyes belső élmény fontosságát.​

Előadások, estek, közönségtalálkozók

Élő esteken is fellép: több városban szerveznek számára „90 perc a világ körül – Így legyél művelt”, illetve „Lélegző vászon” című előadásokat, ahol festmények, irodalom és filozófia mentén vezet végig a kultúra világán. Ezeken az esteken gyakran híres műalkotások „életre keltésével” (például Da Vinci Utolsó vacsorája vagy Munch Sikolya) hozza közel a klasszikus művészetet a digitális korszak közönségéhez.​

Kapcsolata az egészségüggyel és az üzlettel

A nyilvános források alapján nem praktizáló orvos, hanem jogász háttérrel rendelkező egészségügyi menedzser, aki több magán-egészségügyi intézményhez is kötődött tulajdonosként vagy vezetőként. Interjúk szerint az olyan magánklinikák, mint az Oktogon Medical Center vagy az Árvai–Barta MED fejlesztésében vállalt szerepet, célként a nyugati színvonalú, betegbarát ellátás hazai erősítését említve.​

„Megosztó” figura a közösségi médiában

A közösségi médiában egyszerre nagyon népszerű és vitatott: rajongói inspirálónak és műveltséget népszerűsítő arcnak tartják, kritikusai viszont túl teátrálisnak vagy „pozőrnek” nevezik a stílusát. Ez a megosztottság részben annak köszönhető, hogy erős, felismerhető vizuális és előadásmódbeli „brandet” épített, ami szándékosan érzelmeket kiváltó, karakteres jelenlétet jelent.​

Ajánlott olvasnivalók

Ez a cikk Dr Farkas Levente András: jogász, egészségügyi menedzser és „kultinfluenszer” a TikTok-korszakban​ először a Retromuzsika.hu. oldalunkon jelent meg.

Black Friday ajánlatok 2025 – ezek érdemes megnézned!

Fürst György: a terézvárosi „parkolási maffia” elítélt főszereplője​