Amikor elindítasz egy új weboldalt, könnyen azt hiheted, hogy a látványos dizájn majd magától hozza a bevételt.
Mégis, megesik, hogy a versenytársak kevésbé látványos oldala is vonzza a vásárlók hadát. Mi lehet a különbség? A válasz olyasmi, amit mikro-elköteleződésnek hívnak. Mit takar ez a fogalom pontosan?
A mikro-elköteleződés lényege abban áll, hogy az emberek elköteleződése fokozatosan, apró lépésekben épül fel. Gondoltál már arra, hogyan csábítanak be egy film előzetesei a moziba vagy egy rövid online kvíz miért annyira vonzó?
Ezek az apró interakciók bevonódást generálnak és ezzel már egy lépéssel beljebb vagy velük az értékesítés útján. Ez azok a marketing fogások, amikre érdemes odafigyelned, amikor a weboldaladat tervezed.
Mire alapozzák az erejüket?
A mikro-elköteleződések mögött álló pszichológia egyszerű, de hatékony. Az emberek szeretik a nehezen hozzáférhető dolgokat, mert azok különlegeseknek tűnnek. Gondolj csak egy exkluzív klubra vagy egy korlátozott ideig tartó ajánlatra.
Az ilyen helyzetek mindig vonzzák a figyelmet, hiszen az ember szeretne részese lenni valami különlegesnek. Ez ugyanúgy működik az interneten is: amikor a látogatók interakcióba lépnek az oldaladdal, ők már bele is kóstoltak az elköteleződés folyamatába.
Hogyan vezet mindez végül vásárláshoz? A válasz a konzisztencia elvében rejlik. Ha valaki már egyszer tett egy apró elköteleződést, akkor igyekszik következetesen cselekedni a továbbiakban.
Robert Cialdini híres kutatása szerint az emberek szeretik, ha a cselekedeteik összhangban állnak korábbi döntéseikkel, és ha már megejtették az első lépést, nagyobb eséllyel teszik meg a következőt is.
Hogyan építsd be őket okosan?
Beépíteni a mikro-elköteleződéseket a weboldaladba talán nem is olyan bonyolult. Egy gomb, amelyet meg kell nyomni, egy feliratkozási lehetőség az email-listára, vagy akár egy egyszerű kérdőív lehetősége – mindezek apró, de hatékony módszerek, amelyekkel közelebb hozhatod a közönségedet.
Az apróságok és a fokozatos elköteleződések alkalmazásával a látogatók fokozatosan kötődnek az oldaladhoz, ami hosszú távon növeli a konverziókat és az elkötelezettséget.
Hogyan tovább?
De mit tehetünk még ezeken kívül? Az optimalizáció érdekében fontos, hogy alaposan megvizsgáld az oldaladon rejlő lehetőségeket. Használj különböző elemző eszközöket, amelyek segítenek azonosítani, mely interakciók segítik leginkább a látogatók elköteleződését. Érdemes kreatívan kísérletezni és mérni, mely taktikák a leginkább hatékonyak a konverzió növelésében.
Egy filmkritikákkal foglalkozó oldal például bevezethetne online vetélkedőket vagy kulisszatitkok bemutatását, ezek mind segítenek abban, hogy a látogatók valóban elkötelezetté váljanak. A hangsúly ezen a ponton az, hogy ne csupán szemlélői, hanem aktív részesei legyenek a tartalomnak.
A 7Blog és más modern marketingügynökségek évek óta használják ezeket a technikákat az ügyfélkör bővítésére. Ha szeretnéd látni, hogy weboldalad hogyan válhat sikeresebbé, ne félj alkalmazni a mikro-elköteleződéseket, és merj új utakat kipróbálni!
Ez a cikk Az online siker titka: az apró elköteleződések ereje először a Retromuzsika.hu. oldalunkon jelent meg.