A filmeket kedvelők számára a rendszeres időközönként megrendezésre kerülő nemzetközi és hazai filmfesztiválok remek lehetőséget jelentenek arra, hogy megismerkedhessenek a legújabb alkotásokkal.
Az ilyen rendezvényeken bemutatott darabok egy része olyan film, amit minden bizonnyal mindenkinek illik megnézni. Egy vállalkozás tulajdonosának is vannak azonban lehetőségei arra, hogy megmutassa, mivel is foglalkozik a cége. A különféle kiállításokon ráadásul nemcsak bemutatkozásra, de új kapcsolatok építésére, sőt akár vásárlószerzésre is van mód. Az alábbiakban utánajárunk, hogyan lehet hatékonyan kommunikálni az ilyen eseményeken!
A látvány mindent visz
Kezdő vállalkozóként vagy introvertált személyiségként nem könnyű beszélgetésbe elegyedni a látogatókkal a kiállítások alkalmával. Ha azonban a Molino24 által gyártott displayek, reklámeszközök közül választunk, a látvány már önmagában a standunkhoz vonzza majd az embereket. Innen pedig már csak egyetlen apró lépés a kapcsolatteremtés.
Egy látványos, figyelemfelkeltő pult kíváncsivá teszi az embereket, szinte instant módon vonzza a tekintetet. Akár egy új termék bevezetéséről, akár egy szolgáltatás népszerűsítéséről van szó, ha a látogatók véleményét kérdezzük, egészen biztosan el tud indulni az eszmecsere.
Témák, amelyekről lehet beszélgetni
A visszajelzések begyűjtése mellett más módokon is elkezdhetjük és fenntarthatjuk a kommunikációt a jelenlévőkkel. Köztudott, hogy mindenki imád magáról beszélni. Épp ezért tegyünk fel nyitott kérdéseket és hagyjuk, hogy hosszasan válaszoljanak rájuk. Hallgassuk őket végig figyelemmel, forduljunk feléjük empátiával.
Legyünk kíváncsiak a problémáikra, a személyiségükre. Ezekből a beszélgetésekből sokat profitálhatunk, hiszen a termékeinkhez, szolgáltatásainkhoz is köthetjük őket. Ehhez kapcsolódóan fontos, hogy minden esetben a probléma azonosítására és megoldására fókuszáljunk, ne pedig egyszerűen csak eladni, értékesíteni próbáljuk a termékeinket.
Termékminták és apró ajándékok, nyereményjátékok
A legtöbb ember odavan a meglepetésekért, örül, ha kap valamit, pláne akkor, ha még ingyenes is. Osszunk termékmintákat vagy tegyük lehetővé, hogy kipróbálják a szolgáltatásainkat az érdeklődők. Ez egy remek lehetőség arra is, hogy tanácsokat adjunk, illetve kérjünk.
További remek módszer a sorsolások, nyereményjátékok szervezése. Minden esetben olyan játékot találjunk ki, ami kapcsolódik a vállalkozásunkhoz. Egy-egy ilyen dolog marketingcélokat is szolgálhat, hiszen felhasználható közvélemény-kutatásra vagy akár adatgyűjtésre is.
Az említett beszélgetésindító tippek még jobban működhetnek, ha a kiállítás előtt összeírunk magunknak néhány kérdést, témaötletet, illetve gyakoroljuk is az előadásmódot. Bevetés közben rendkívül fontos a testbeszéd, erre is figyeljünk oda! Annak érdekében pedig, hogy a tapasztalatainkat a későbbiekben is kamatoztatni tudjuk, érdemes jegyzetelni is.
Ez a cikk Filmfesztiválok, kiállítások minden mennyiségben először a Retromuzsika.hu. oldalunkon jelent meg.